پژوهشگر

این وبلاگ حاوی نوشته ها و یادداشتهای منتشره اینجانب در رسانه ها می باشد

پژوهشگر

این وبلاگ حاوی نوشته ها و یادداشتهای منتشره اینجانب در رسانه ها می باشد

اینجانب علی اکبری به عنوان محقق و پژوهشگر مطالبی را در رسانه ها و خبرگزاری ها منتشر می نمایم که سعی دارم آنها را در این وبلاگ قرار دهم.
برای دسترسی بهتر خوانندگان محترم به اصل یادداشت درخبرگزاری یا تارنمای انتشار دهنده، در ابتدای هر متن، ضمن درج تاریخ و نام تارنمای مربوطه، لینک مربوطه نیز قرار گرفته است .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

این مطلب در تاریخ 17 شهریور 1394 در خبرگزاری فارس -همزمان با حمله موشکی انقلابیون یمن به محل تجمع مزدوران سعودی و اماراتی - منتشر گردید.

عدم توانایی انکار حمله موشکی مقاومت یمنی توسط نیروهای متجاوز، باعث پذیرش صحت اخبار قبلی منتشره توسط مقاومت یمنی از سوی افکار عمومی مبنی بر مورد اصابت قرار گرفتن پایگاه‌های عربستان در حملات قبلی موشکی خواهد بود.

از ابتدای شروع تجاوز نظامی عربستان به کشور یمن، نیروهای متجاوز سعودی سیاست انکار را در برابر توانایی‌های مقاومت مردمی یمن در پیش گرفته بودند. این سیاست با تکذیب حمله موشکی به پادگان هوایی «خالد بن عبدالعزیز» در «خمیس مشیط» و تکذیب حمله موشکی به پایگاه موشک‌های بالستیکی «السلیل» در استان ریاض ادامه پیدا کرد. حملاتی که رسانه‌های مستقل آن را تأیید و رسانه‌های وابسته سعودی آن را انکار و تکذیب می‌نمودند. به‌گونه‌ای که خبر کشته شدن ژنرال سعودی با تأخیر و تحت عنوان فوت در اثر بیماری و سکته منتشر شد و در حمله دیگر موشکی ارتش یمن، اخباری توسط رسانه‌های سعودی و وابسته منتشر گردید که دفاع هوایی عربستان موفق به رهگیری و انهدام موشک‌های شلیک‌شده یمنی گردیده است. سیاست تکذیب و انکار ممکن است در برخی مقاطع یا حوادث قابل استفاده باشد لیکن در صورت مواجهه با شرایط ویژه نه تنها این امکان وجود ندارد بلکه عدم توانایی در انکار یک واقعه و انتشار واقعیت یک رخداد باعث از بین رفتن اثر اقدامات و عملیات روانی گذشته خواهد شد.

 رژیم متجاوز سعودی تاکنون از نابودی زیرساخت موشکی یمن به عنوان یکی از دستاوردهای خود خبر داده و حملات موشکی یمنی‌ها را تکذیب می‌نمود اما آیا اکنون توانایی انکار تلفات سنگین ناشی از حمله موشکی اخیر را دارد؟ نگارنده در یادداشت قبلی خود منتشرشده در خبرگزاری فارس اعلام داشته بود توان عربستان برای تکذیب قدرت موشکی مقاومت مردمی یمن محدود است و اگر ارتش یمن تصمیم به حمله موشکی به یک هدف راهبردی و شاخص در عربستان بگیرد امکان انکار آن توسط رژیم سعودی وجود نخواهد داشت. به نظر می‌رسد تصمیم نیروهای متجاوز برای حضور و پیاده کردن نیروهای نظامی در خاک کشور یمن باعث تغییر راهبرد یمنی‌ها گردید. نیروهای یمنی به جای حمله موشکی به هدفی شاخص در خاک عربستان که قابل تکذیب نباشد، نقطه‌ای را مورد حمله قرار دادند که تأثیرات آن بسیار راهبردی می‌باشد. تلفات نیروهای متجاوز در اثر این حمله دقیق موشکی به قدری سنگین و بهت‌آور بود که تا ساعاتی امکان هرگونه اقدام و حتی سخن را از ایشان سلب نمود. در ابتدا اخباری مبنی بر تکذیب این حمله در برخی رسانه‌های وابسته منتشر گردید لیکن همان‌طور که ذکر شد هیچ مجموعه و نیرویی امکان تکذیب یا اختفای این حادثه را نداشت. عدم توانایی انکار این حمله توسط نیروهای متجاوز باعث ایمان و باور به صحت اخبار قبلی منتشره توسط مقاومت یمنی گردیده و این مسئله به معنای تأیید مورد اصابت قرار گرفتن پایگاه‌های عربستان در حملات قبلی موشکی نیروهای مقاومت یمنی خواهد بود.

در حال حاضر تلاش سامانه جنگ روانی متجاوزین بر کاهش آمار تلفات اعلامی و نیز کاستن از تأثیرات این حمله دقیق مقاومت یمنی تمرکز یافته است و در صحنه نظامی تلاش برای بازیابی نیروها و اقدام متقابل در برابر این حمله ارتش یمن در دستور کار نیروهای متجاوز قرار گرفته است. اقدامی که چون بدون برنامه‌ریزی و با شتاب انجام می‌شود، بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود. این حمله موشکی نیروهای مقاومت تمرکز فرماندهی متجاوزین را نیز بر هم زده است و این بهترین فرصت برای نیروهای یمنی برای واردکردن ضربات دیگر بر نیروهای متجاوز است؛ و این مسئله فارغ از تأثیرات راهبردی است که این اقدام به ظاهر تاکتیکی در بر داشته است. اعلام عزای عمومی در امارات، اعلام همدردی سران نظام سلطه با متجاوزین سعودی و اماراتی و... نشان از صحت عمل و موفقیت بالای اقدام مقاومت و ارتش یمن دارد.

  • ali akbari

خبرگزاری فارس

نظرات (۱)

  • علیرضا بیگدلی
  • سلام
    چرا تعدا موشک های یمنی تعدادشان کم است؟ تکنیسین و متخصص ندارن؟ ایران کاری نمی کند؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی