پژوهشگر

این وبلاگ حاوی نوشته ها و یادداشتهای منتشره اینجانب در رسانه ها می باشد

پژوهشگر

این وبلاگ حاوی نوشته ها و یادداشتهای منتشره اینجانب در رسانه ها می باشد

اینجانب علی اکبری به عنوان محقق و پژوهشگر مطالبی را در رسانه ها و خبرگزاری ها منتشر می نمایم که سعی دارم آنها را در این وبلاگ قرار دهم.
برای دسترسی بهتر خوانندگان محترم به اصل یادداشت درخبرگزاری یا تارنمای انتشار دهنده، در ابتدای هر متن، ضمن درج تاریخ و نام تارنمای مربوطه، لینک مربوطه نیز قرار گرفته است .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

برجام و تأثیر آن بر امنیت رژیم صهیونیستی

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۴۱ ب.ظ

این مطلب پنج شنبه 25 تیرماه 1394 و دو روز پس از اعلام جمع بندی برجام بین ایران و 5+1 ، در خبرگزاری فارس منتشر گردید.

فارغ از مفاد توافق برجام و نحوه اجرایی شدن آن، همان‌طور که مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته بودند چه توافق هسته‌ای بشود و چه نشود، رژیم صهیونیستی روز به روز ناامن‌تر خواهد شد.

بعد از مذاکرات طولانی‌مدت بین ایران و کشورهای 5+1 روز سه‌شنبه 23/4/1394 آقای ظریف و خانم موگرینی به نمایندگی از ایران و 5+1 با قرائت یک بیانیه رسمی جمع‌بندی یک توافق جامع را اعلام و آن را پایان مذاکرات و شروع روند جدید برای برداشتن گام‌های عملی در مسیر اجرایی این توافق معرفی نمودند. بلافاصله بعد از انتشار خبر مزبور، موضع‌گیری و بیان نظرات توسط سیاسیون، صاحب‌نظران و نخبگان کشورهای مختلف در خصوص این مساله آغاز گردید. در اولین گام روسای جمهور دو کشور ایران و آمریکا تقریباً بلافاصله بعد از قرائت بیانیه پایانی که توسط آقای ظریف و خانم موگرینی انجام شد در مقابل دوربین‌های تلویزیونی و اصحاب رسانه حاضر و توضیحاتی در خصوص مسیر طی شده و جمع‌بندی حاصله ارائه نمودند. نکته‌ای که در مباحث هر دو رییس‌جمهور نمود بارز و آشکاری داشت، مسئله رژیم صهیونیستی و امنیت این رژیم بعد از توافق بود.

آقای اوباما این توافق را گامی در راستای تقویت امنیت رژیم صهیونیستی دانسته و اظهار داشت: «ما هم همان نگرانی‌هایی را داریم که بسیاری از متحدان ما در خاورمیانه، ازجمله اسرائیل و کشورهای خلیج (فارس) ابراز کرده‌اند، نگرانی‌ها درباره  حمایت ایران از تروریسم و استفاده این کشور از عوامل نیابتی برای بی‌ثبات کردن منطقه. اما دقیقاً به همین دلیل است که ما این گام را برداشته‌ایم. زیرا ایران مسلح به سلاح هسته‌ای قدرت بسیار بیشتری برای بی‌ثبات کردن منطقه خواهد داشت و برای دوستان ما و جهان بسیار خطرناک‌تر خواهد بود. در همین حال، ما تحریم‌های خودمان را که در ارتباط با حمایت ایران از تروریسم، برنامه موشکی بالستیک و نقض حقوق بشر وضع‌شده‌اند ادامه می‌دهیم. ما به تلاش‌های بی‌سابقه خود برای تقویت امنیت اسرائیل ادامه خواهیم داد، تلاش‌هایی که فراتر از هر اقدامی است که دولت‌های قبلی آمریکا انجام داده‌اند.» به عبارت دیگر اوباما با بیان تهمت و دروغ همیشگی مبنی بر این که ایران قصد تولید سلاح هسته‌ای را داشته، برجام  را مانعی برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و درواقع گامی در راستای حفظ موجودیت و امنیت این رژیم جعلی معرفی نمود و تلاش نمود وصول به این سند را یک اقدام مثبت در جهت تأمین امنیت رژیم صهیونیستی معرفی نماید و به این وسیله همچنان دولت خود را بهره‌مند از لابی صهیونیستی نگه دارد.

 جناب آقای روحانی رییس‌جمهور محترم کشورمان نیز در سخنرانی خود در خصوص توافق حاصله اظهار داشتند: «امروز علاوه بر مردم شهرهای مختلف ایران مردم غزه، کرانه باختری رود اردن، مردم قدس و مردم لبنان هم خوشحال هستند به دلیل اینکه رژیم غاصب صهیونیستی تلاش‌های واهی که در طول ۲۳ ماه انجام داد به شکست منجر شد. این خوشحالی بدین خاطر است که بسیاری از بهانه‌های واهی برای ستم و فشار بر منطقه بر مبنای اینکه ایران می‌خواهد بمب هسته‌ای بسازد پایان می‌پذیرد.» ایشان خطاب به کشورهای منطقه اظهار داشت: «مبادا فریب تبلیغات رژیم صهیونیستی و بدخواهان این ملت را بخورید ایران و ملت ایران همواره قدرت شما است. ما امنیت منطقه را امنیت خود می‌دانیم، ما ثبات کشورهای منطقه را ثبات خود می‌دانیم. علم و فناوری و رشد و توسعه کشور ما به نفع همسایگان و کشورهای منطقه خواهد بود. ایران دنبال سلاح کشتارجمعی نبوده و نخواهد بود. ایران دنبال فشار بر کشورهای منطقه نبوده و نخواهد بود. کشورهای منطقه روابط ما و شما امروز آغاز نویی دارد همراه با صمیمیت بیشتر‌، نزدیکی بیشتر، برادری بیشتر و اتحاد بیشتر و ما توسعه روابط را خواهان هستیم.»

 درواقع ریاست محترم جمهور کشورمان، جمع‌بندی حاصله را پیروزی ملت ایران بر رژیم صهیونیستی و باعث تقویت جناح مقاومت و ملت مظلوم فلسطین و لبنان معرفی و آن را گامی در راستای خنثی‌سازی فضاسازی رسانه‌های صهیونیستی مبنی معرفی ایران به‌عنوان یک تهدید منطقه‌ای برشمردند و اعلام کردند این توافق در راستای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و تقویت جنان مقاومت مؤثر و مفید خواهد بود.

البته بلافاصله بعد از اعلام خبر برجام، اخباری نیز در خصوص بازتاب این توافق در منطقه منتشر گردید. از تبریک بشار اسد رییس‌جمهور سوریه به ایران تا درخواست برخی سران احزاب صهیونیستی مخالف دولت نتانیاهو برای استعفا نخست‌وزیر دولت صهیونیستی که بیانگر تأثیرات این توافق بر منطقه مهم و حساس خاورمیانه می‌باشد

 این مسئله بدان معنا است که همان‌طور که مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته بودند فارغ از مفاد این توافق و نحوه اجرایی شدن آن، چه توافق هسته‌ای بشود و چه نشود، وضعیت رژیم صهیونیستی روز به روز وخیم‌تر شده و از امنیت این رژیم جعلی کاسته خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی