پژوهشگر

این وبلاگ حاوی نوشته ها و یادداشتهای منتشره اینجانب در رسانه ها می باشد

پژوهشگر

این وبلاگ حاوی نوشته ها و یادداشتهای منتشره اینجانب در رسانه ها می باشد

اینجانب علی اکبری به عنوان محقق و پژوهشگر مطالبی را در رسانه ها و خبرگزاری ها منتشر می نمایم که سعی دارم آنها را در این وبلاگ قرار دهم.
برای دسترسی بهتر خوانندگان محترم به اصل یادداشت درخبرگزاری یا تارنمای انتشار دهنده، در ابتدای هر متن، ضمن درج تاریخ و نام تارنمای مربوطه، لینک مربوطه نیز قرار گرفته است .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

این مطلب  به مناسبت حضور پرشور ملت سرافراز ایران در روز قدس و تلاش رادیو رژیم صهیونیستی برای خدشه در این  حرکت عظیم ملت ، در صفحه 10 روزنامه کیهان 21 تیرماه 1394 منتشر گردید

عوامل رژیم صهیونیستی اگر شبکه‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند، حداقل به بیانیه صادره از سوی «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به مناسبت برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ایران اسلامی مراجعه نمایند تا متوجه کمیت و کیفیت حضور مردم انقلابی ایران اسلامی در روز جهانی قدس گردند؛ هرچند که او نیز سعی در کمرنگ جلوه دادن حضور میلیونی مردم در گرمای چهل درجه تهران داشته است.

صهیونیست‌ها همواره ایران را به دروغگویی و اتهام‌زنی به دیگر کشورها متهم و در مقابل، خود را به عنوان راستگوترین و صادق‌ترین افراد معرفی می‌نمایند. خود را مدافعان آزادی و دموکراسی و مخالف تجاوزگری معرفی و فلسطینیان را که برای آزادی سرزمین خویش برابر حقوق بین‌الملل و قواعد انسانی دارای حق مبارزه مشروع هستند، تروریست می‌خوانند. با وجود این همه خباثت رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی، نگارنده ضمن عذرخواهی از خوانندگان گرامی اجازه می‌خواهد این بار فرض را بر درستی یکی از ادعاهای این رژیم قرار داده و با این فرض به یک نتیجه منطقی برسد.
مطابق تدبیر آسمانی و حکیمانه پیر جماران، مسلمانان و آزادیخواهان جهان، هر ساله، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس گرامی داشته و با ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین همدردی و همزبانی می‌نمایند. با توجه به اینکه بنیان‌گذار این حرکت، ایران اسلامی بوده است، هر ساله چشم جهانیان به ملت ایران دوخته شده تا ببینند که کیفیت و کمیت حضور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس چگونه بوده است و به لطف الهی و به کوری چشم دشمنان، هر سال این حضور پررنگ‌تر از سال قبل، باعث ذلت و خواری صهیونیست‌ها و خوشحالی فلسطینیان شده است. امسال نیز با توجه به زیاده‌خواهی آمریکا و ایادی وی در مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 و از سوی دیگر وضعیت منطقه از جمله تجاوز آل سعود به یمن، مشخص بود که مراسم بسیار پرشور خواهد بود. بیش از صد خبرنگار خارجی که برای پوشش این مراسم به کشورمان آمده بودند از نزدیک شاهد این شور و شعور ملت سرافراز ایران اسلامی بودند. در این میان رژیم صهیونیستی، مستأصل و ناامید از آینده خود، با نفرت از این حرکت و با توجه به خباثت خویش سعی کرد بر روی خورشید، خاک بپاشد و ذات نجس خویش را تطهیر نموده و حضور ملت ایران را انکار نماید و اعلام داشت: «خبرگزاری‌های جهانی از تهران خبر دادند که راهپیمایی‌های موسوم به روز جهانی قدس در پایتخت ایران که بیش از 12 میلیون نفر جمعیت دارد، امروز بسیار خلوت‌تر از سال‌های پیش بود و حتی از روی تصاویری که از تلویزیون دولتی ایران پخش می‌گردید به خوبی دیده می‌شد که صف‌ها فشرده نیست و بسیار کوتاه است. حکومت ایران برای آنکه به اقدام نمایشی خود جنبه جهانی دهد صدها نفر از عوامل خود در کشورهای اسلامی و به ویژه اندونزی و مالزی و نقاط دیگر را به تهران آورده بود تا در راهپیمایی نمایشی امروز حضور داشته باشند.» (رادیو رژیم صهیونیستی، جمعه 1394/4/19)
دروغ و راست بودن این خبر برای تأیید اقتدار ایران اسلامی کفایت می‌کند. اگر این خبر دروغ باشد، یعنی اینکه جمعیتی که در راهپیمایی روز قدس در کشورمان شرکت داشته‌اند بیش از سال‌های پیش بوده‌اند و در واقع آرمان فلسطین هنوز یکی از آرمان‌های اصلی ملت ایران است. اما همان طور که ذکر شد نگارنده اجازه می‌خواهد فرض را بر درستی این خبر قرار دهد تا یک نتیجه‌گیری از این فرض خود به عمل آورد.
صهیونیست‌ها همواره ادعا می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران یک کشور منزوی و فاقد هر نوع عمق راهبردی و استراتژیک در میان سایر ملل و به خصوص مسلمانان است. آنها ایران اسلامی را به نداشتن مدیریت صحیح و ناتوانی در اداره امور متهم می‌سازند. از سوی دیگر صهیونیست‌ها به قدرت اطلاعاتی خویش می‌نازند و سازمان اطلاعاتی خویش را یکی از برترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان معرفی می‌نمایند. با این تفاسیر و تفاصیل شایسته است که توجه شود نتیجه‌گیری منطقی که از خبر این رژیم غاصب می‌توان برداشت نمود به شرح ذیل خواهد بود:
1- ایران اسلامی و ایدئولوژی حضرت امام به قدری نافذ بوده است که در بسیاری از کشورهای مسلمان طرفدارانی را به خود جذب نموده است. این طرفداران در کشورهای بسیاری و از جمله اندونزی و مالزی و دیگر نقاط حضور دارند.
2- دوستداران ایران اسلامی و به اصطلاح «عوامل جمهوری اسلامی ایران»، قطعاً دشمن صهیونیست‌ها هستند و بر این اساس پویش «من عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستم» مختص ایران و ایرانیان نیست بلکه در اقصی نقاط عالم طرفدار دارد.
3- این طرفداران مکتب امام و ایران اسلامی، عده اندک و محدودی نیستند بلکه تعداد این طرفداران به قدری زیاد و چشم‌گیر است که ایران اسلامی توانسته است خلأ ناشی از عدم حضور مردم تهران در مراسم روز جهانی قدس را با آوردن صدها نفر از این طرفداران ایران اسلامی از کشورهای دیگر بپوشاند.
4- دستگاه اطلاعاتی ایران به قدری دارای قدرت است که توانسته با وجود دستگاه‌های اطلاعاتی این کشورها و نیز دشمنان ایران اسلامی، این جمعیت انبوه را با سازمان‌دهی مناسب و از طرق مختلف بدون اینکه دیگر کشورها متوجه شوند به ایران اسلامی وارد نماید. اوج قضیه در این است که امکان انتقال این حجم از مسافر از طریق هوایی غیرممکن بوده و بر همین اساس قطعاً بخش بسیاری از این اتباع خارجی از راه‌های زمینی به کشور ایران آمده‌اند و برای این حرکت باید کشورهای مختلفی را طی کرده و ویزای آن کشورها را نیز دریافت می‌کرده‌اند و کسی در آن کشورها از تغییر محسوس و عجیب ورود و خروج اتباع بیگانه به کشورشان دچار شک و تعجب و... نشده است؛ و یا اینکه اگر این اقدام با اطلاع و آگاهی مبادی رسمی و بدون مخالفت حکومت این کشورها انجام شده، نه تنها مردم این کشورها بلکه دولت‌های این کشورها نیز از مخالفان رژیم صهیونیستی و جزو حامیان ایران اسلامی هستند؛ زیرا اگر این حرکت برخلاف منافع ملی آنها بوده به هر نحو ممکن سعی در ممانعت از حضور اتباع خود در مراسم روز جهانی قدس در ایران می‌نمودند. با این وصف شعار انزوای ایران در بین کشورها یک ادعای کور و باطل است و حکومت‌ها هیچ مشکلی با ایران ندارند.
5- مسافرت این افراد از کشور خود تا زمان بازگشت به موطن، سفری چند روزه خواهد بود. کشوری که می‌تواند هزینه جابجایی و انتقال این جمعیت انبوه را فراهم ساخته و ایشان را در داخل کشور اسکان داده و هزینه‌های استقرار آنها را پرداخت نماید باید از وضع مالی مطلوبی برخوردار باشد و با این وصف مشخص است که آنچه تحریم‌های فلج‌کننده دشمن خوانده می‌شود، چندان نیز کارگر نبوده است.
برای شماره 6 و بعد از آن نیز نکات فراوان دیگری را می‌توان برشمرد که از حوصله خوانندگان گرامی خارج است و نیازی به طرح آن وجود ندارد. نکته اصلی اینجا است که دشمنان ایران اسلامی هرگاه در مقابل عظمت این ملت قرار گرفته‌اند تلاش داشته‌اند که این حرکت را با ترفندهای مختلف زیر سؤال برده یا کمرنگ نمایند. تنها به عنوان یک نمونه دیگر که می‌تواند مورد اشاره قرار گیرد در ماجرای حضور حماسی مردم در نهم دی ماه 1388 نیز، آن شیر خر خورده مهاجرت کرده به دامان انگلستان خبیث در یک اظهارنظر که بیشتر به فکاهی شبیه بود اظهار داشته بود: «اگه اینا راست میگن و مردم زیادی نهم دی اومدن برا راهپیمایی پس چرا یه بارم با هلیکوپتر ازشون فیلمبرداری نکردن و نشون ندادن؟» و مشخص نشد که او کدام شبکه را تماشا می‌کرده که نتوانسته تصاویر هوایی گرفته شده از جمعیت را ببیند.
ماجرای رادیو رژیم صهیونیستی نیز مشابه همین ماجرا است و مشخص نیست که خبرنگار این رسانه صهیونیستی مشغول تماشای کدام شبکه و برنامه بوده که چنین خبری را تنظیم نموده است. این خبر علاوه بر آنکه در راستای تحمیق مخاطب از سوی این شبکه صهیونیستی است، بیش از آنکه باعث تحریف حرکت مردم ایران اسلامی گردد، کارکردی برخلاف طراحی گردانندگان این به اصطلاح رسانه داشته و نوعی اعتراف به قدرت جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمن‌ترین دشمنان این نظام و سرزمین می‌باشد. نگارنده پیشنهاد می‌کند عوامل رژیم صهیونیستی اگر شبکه‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند، حداقل به بیانیه صادره از سوی «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به مناسبت برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ایران اسلامی مراجعه نمایند تا متوجه کمیت و کیفیت حضور مردم انقلابی ایران اسلامی در روز جهانی قدس گردند؛ هرچند که او نیز سعی در کمرنگ جلوه دادن حضور میلیونی مردم در گرمای چهل درجه تهران داشته است. رویس اظهار می‌دارد: در میانه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 «ده‌ها هزار نفر» در سرتاسر ایران در سالروز روز قدس به خیابان‌ها آمده و فریاد «مرگ بر شیطان کوچک، اسرائیل» و «مرگ بر شیطان بزرگ، آمریکا» سردادند. این نماینده ارشد کنگره می‌نویسد: «دمای هوا در تهران تقریباً 100 درجه فارنهایت است، اما این جلودار جمعیت نبود. یک مأمور آتش‌نشانی بالای کامیونش دیده می‌شد که با شلنگ روی جمعیت آب می‌پاشید و فریاد می‌زد مرگ بر آمریکا.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی