پژوهشگر

این وبلاگ حاوی نوشته ها و یادداشتهای منتشره اینجانب در رسانه ها می باشد

پژوهشگر

این وبلاگ حاوی نوشته ها و یادداشتهای منتشره اینجانب در رسانه ها می باشد

اینجانب علی اکبری به عنوان محقق و پژوهشگر مطالبی را در رسانه ها و خبرگزاری ها منتشر می نمایم که سعی دارم آنها را در این وبلاگ قرار دهم.
برای دسترسی بهتر خوانندگان محترم به اصل یادداشت درخبرگزاری یا تارنمای انتشار دهنده، در ابتدای هر متن، ضمن درج تاریخ و نام تارنمای مربوطه، لینک مربوطه نیز قرار گرفته است .

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

این مطلب 7 تیرماه 1394 در خبرگزاری فارس منتشر گردید
اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر محاکمه عوامل حمله به آمبولانس حامل تروریست‌های جبهه النصره، تلاشی ناکام برای مهار ناآرامی‌ها و هرج‌ومرج‌های گسترده‌تر در سرزمین‌های اشغالی طی ماه‌های آتی است.

حادثه حمله دروزی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی به یک آمبولانس نظامی رژیم صهیونیستی که تروریست‌های مجروح جبهه النصره را جهت درمان، به بیمارستانی در داخل سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌نمود، با واکنش شدید مسئولان و نخست‌وزیر این رژیم مواجه شد. بنیامین نتانیاهو با محکوم کردن این رخداد و تهدید به محاکمه عاملان این اقدام اظهار داشت: «اسرائیل یک کشور قدرتمند است نه‌بخشی از هرج‌ومرجی که در سرزمین‌های اطراف می‌بینیم.» عبارت استفاده‌شده از سوی نتانیاهو بیش از آن‌که نشانه اقتدار باشد، تصویری از ترس و نگرانی این رژیم از تشدید اقداماتی از این قبیل در داخل سرزمین‌های اشغالی است. نباید فراموش کرد که کشتار دروزی‌ها توسط جبهه النصره، مطلبی نیست که بتوان آن را انکار نمود و با تکذیب این کشتار، جامعه دروزی‌های منطقه را آرام نمود. صدور بیانیه از سوی جبهه النصره مبنی بر محاکمه عاملان کشتار دروزی‌ها و اعلام این‌که این گروهک دستوری برای این کار صادر نکرده بوده است بیانگر این است که این گروهک نیز از تبعات این اقدام جنایت گونه خویش احساس ترس و نگرانی می‌نماید. قطعاً حمله به آمبولانس حامل اعضای جبهه النصره، آخرین مورد از مقابله با راهبرد رژیم صهیونیستی مبنی بر حمایت از این جبهه نخواهد بود و تلاش برای انتقام از این گروهک تروریستی توسط دروزی‌ها، متوقف به این حمله نخواهد ماند. جامعه دروزی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی به این حمله اکتفا نکرده و اعلام داشته در صورت ادامه حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌های جبهه النصره، افسران دروزی شاغل در ارتش صهیونیستی را به ترک خدمت دعوت خواهد کرد. نگرانی جبهه النصره از ناامن شدن عقبه پشتیبان این گروهک در سرزمین‌های اشغالی، می‌تواند باعث کاهش روحیه و توان تروریست‌ها و تقویت موضع ارتش و نیروهای مقاومت مردمی در سوریه باشد که به‌هیچ‌عنوان مطلوب رژیم صهیونیستی نخواهد بود؛ بنابراین تهدید دروزی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی درواقع ارسال پیام برای تروریست‌ها مبنی بر ادامه حمایت رژیم صهیونیستی از آن‌ها می‌باشد.
همزمان با این حادثه، سرزمین‌های اشغالی شاهد اعتراض و تظاهرات مجدد اتیوپیایی تبارهای یهودی می‌باشد. اعتراضاتی که هر از چند گاه به‌واسطه تبعیض و آپارتاید نسبت به یهودیان مهاجر آفریقایی‌تبار، اوج می‌گیرد و با وعده ‌و وعیدهای مسئولان این رژیم برای مدت کوتاهی متوقف می‌گردد و این چرخه به‌طور متناوب تکرار می‌شود؛ لیکن به نظر می‌رسد، قول‌ها و وعده‌های ارائه‌شده به این قشر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در حال حاضر کاملاً بی‌ارزش و غیرقابل‌قبول می‌باشد به‌گونه‌ای که در ماه‌های اخیر، برای چندمین بار است که تظاهرات بخشی از یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی به درگیری با پلیس منجر می‌گردد.
شرایط کنونی سرزمین‌های اشغالی بیانگر گسترش هرج‌ومرج و بی‌اعتمادی ساکنان این مناطق به مسئولان و سردمداران این رژیم است. در عرصه سیاسی نیز کسب رأی حداقلی توسط دولت کنونی و مخالفت دیگر احزاب، بیانگر عدم اقتدار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌باشد بنابراین همان‌طور که ذکر شد اظهارات نخست‌وزیر این رژیم، نه نشانه قدرت، بلکه تلاشی برای مهار ناآرامی‌ها و هرج‌ومرج‌های گسترده‌تر در سرزمین‌های اشغالی طی ماه‌های آتی می‌باشد.

  • ali akbari

خبرگزاری فارس

نظرات (۱)

  • محمد محمدیان
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی